3 sep. 2011

Ta't lungan

Tänkte bara meddela att vi inte är döda. Bara inte så väldigt upptagna med huset för tillfället. Men några projekt har jag ändå hunnit starta de senaste veckorna. Som att färdigställa det som varit ett hål i golvet i biblioteket. När vi la in trägolvet sparade vi ett hål ner till betongplattan som det stått en kamin på en gång i tiden i hörnet mot murstocken. Nu har jag gjutit upp i nivå med golvet och spacklat och ska måla så fort jag inhandlat rätt sorts färg.
I går, fredag slipade jag rent det nya hörnskåpet till köket, och som svar på tal tyckte Therese att nu kan vi väl vänta med att måla det eftersom vi inte vet vad det ska vara för färger i köket i framtiden. Okej.


Det har spacklats sedan den här bilden togs, men ni fattar poängen. Det här är även efter att jag jämnat till de prydliga kattspåren i cementen.

Tvätt.

Lek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar