24 feb. 2011

Secondhandfynd

Nu är böckerna på plats! En del gammal kurslitteratur får ligga kvar i en låda. Och det finns till och med lite plats över (dock har jag en gigantisk hög med olästa böcker vid mitt nattduksbord... )

Böckerna på plats. Nu återstår bara allt annat i biblioteket; en läslampa, något på golvet vid muren, gardiner,  Niklas har pratat om några svartvita fotografier... 

Sen har vi fyndat en del den sista tiden. Jag älskar loppisar och auktioner, Niklas har fastnat i Traderaträsket. Så...

Det är jag som står för ljuslyktor i det här hemmet. De här såg jag på en secondhandbutik i Söderhamn när jag egentligen var där för att kolla möbler som Niklas hade reserverat. Men tio kronor styck... jag kunde inte låta bli!

En lampfot i mässing som Niklas har hittat på Tradera. Nu ska vi hitta någon snygg stor skärm till den. Det är tänkt att den ska få plats i något av fönstren i vardagsrummet. Tror vi. 

En sekretär fyndad på secondhand i Söderhamn. Den är i otroligt bra skick, den ser knappt använd ut. 250 spänn, ja tack.
Planen är att den ska få sin plats i gästrummet, vars tapeter vi ska beställa imorgon

Och så skrivbordet. Nu är det väldigt dåliga färger på bilden, men jag är förtjust i det! Vi måste dock byta ut beslagen som inte är helt kompletta. Sen får vi se om det räcker med en rejäl tvätt av det eller om vi ska slipa, lacka eller måla... Men jag gillar det som det är så Niklas får svårt att övertala mig till något annat än tvättning :) Den fina stolen kommer från Hansebodarna.


Imorgon kväll ska jag hinna med en förhandsvisning av en auktion, vi behöver matsalsmöbler och jag vet exakt hur bordet ska se ut... 

5 kommentarer:

  1. oh, jag älskar skrivbordet! :D så himla fint, och klart att bara en tvättning räcker, det ska ju vara lite slitet och dant, charmigast så!

    attans vad fint ni har fått det och vilket häftigt hus ni verkar bo i! jag skulle inte säga nej till ett besök i dina trakter senare i vår ;)

    SvaraRadera
  2. och just det - jag lade nyss till Ingen tv på torpet till länkgänget på min blogg, bara så du vet :)

    SvaraRadera
  3. Härligt med en länkning! Ska se om jag kan fixa en till dig här också.. om jag är tillräckligt teknisk... :)
    Och du är så välkommen till Hudik när du vill! Vi kan ju ta en loppisturné genom Hälsingland ;)

    SvaraRadera
  4. Loppisturné?! Pricka då in en av mina lediga helger! Så kör vi lite auktioner på samma gång! :D

    SvaraRadera