7 mars 2011

Vi kallar det ett hem

I går, söndag, hände det en hel del. Inte de allra mest uppenbara saker, men så är det med städning. Det tar tid och är asjobbigt men syns knappt. 

Jag tror vi går direkt på bilderna.

Jag började torka av taket, men gav ganska snabbt upp. Det kändes inte som att det gav nånting. Olona höll med.
Små gröna lampor i 50-talsstuk.

Såhär ska det vara. Fast med tapet på skenan så den smälter in bättre.

Liten grön bordslampa i fönstret under värmepumpen. Också 50-talsstuk, fast ny.
Kontorshörna. Det fick helt enkelt inte plats i biblioteket.
Element, har vi numer. Tror inte vi har visat dem tidigare.
Det kanske bästa av allt. Vi har numer också ett kök som inte är kombinerat kök och lagerlokal.
Såhär fina handtag fick jag tag i på Tradera. Bara det lilla kruxet att det visade sig vara fyra vänster-handtag och ett höger, samt att pinnen som ska gå igenom låset var för stor för de nya dörrarna. Jag kunde dock byta ut ett likadant handtag som satt på gamla dörren in till sovrummet uppe och som tur var hade en smalare pinne och gick att använda på loftdörren. Och om någon förstod det där så säger jag bra gjort.
Belysning i klädkammaren...
Som nu är såhär fin. Och faktiskt helt klar.

Och så fick vi lite hjälp med att bädda sängen.





Tjejerna testar sängen på nya stället. Eluttaget ovanför sängen måste vi göra något åt. Det ser för taskigt ut. Sitter inte ens mitt över sängen. 


1 kommentar: