15 mars 2011

Tantblommor?

Nu när vi inte längre bor på en byggnadsarbetsplats så kan man börja fundera på sådana saker som blommor. Jag har tyvärr inte ärvt gröna fingrar från min mamma och mormor. Så jag kände mig väldigt vilsen inne i blomsterbutiken. Jag ville ha några söta blommor till köket. Med lite färg. Hittade de här.
Frågade i butiken hur jag skulle ta hand om de. Hon i kassan svarade: Ja, de här är ju lite svåra. De överlever inte så länge. Bra köp av mig. Jag är glad om de lever en vecka eller två. Niklas kommentar om blommorna: Har du köpt tantblommor? Jag planerar att besöka blomsterhandeln tillsammans med mamma någon dag så hon kan säga ja eller nej, jag vill ha lättskötta och långlivade blommor.



Olona har så klart inspekterat de nyinköpta blommorna.
Hon har nästan lovat mig att inte äta upp eller välta ut de på golvet. 
Sen har det kommit efterfrågan på bild på där det är som stökigast just nu. Varsågod!
Men nu efteråt funderar jag på om det inte är ännu mer stökigt bakom de där kartongerna och Niklas klädställning.... där alla verktyg är dumpade... får bli en till bild en annan dag!

4 kommentarer:

  1. Det är inte tantblommor ....Vårvivor heter dom är så gulliga men svåra o hålla vid liv

    SvaraRadera
  2. Och det där lilla hårmonstret ser ju ut att vilja äta dom till frukost :D

    SvaraRadera
  3. Nej nej, hon luktade och tyckte inte alls att det luktade gott. Och sen dess har hon inte varit i närheten av de. Får väl se hur det går för de nya blommorna jag köpt, de luktar nämligen inget...

    SvaraRadera
  4. Det är jordvivor. Du kan plantera ut dem sen i vår, de kommer tillbaka år från år. Fast då blir blommorna lite mindre, men det gör dem nästan sötare.

    SvaraRadera