21 mars 2011

Och kolla här! Och kolla här!

Och kolla här!

Så lät det när Therese kom hem från sin arbetsplats. Jag var ledig i dag, vilket som vanligt innebär arbetsplats: Fernlunda. Lite småpill, såna där "lister som aldrig blir ditsatta" som kan vara en sladdskena som ska få lite tapet på sig eller en sladdskena som ska upp i taket, eller helt enkelt en list som aldrig blir ditsatt. Så i dag tog jag tag i det gapande hålet ovanför kylen och frysen i köket. Egentligen började jag ta tag i saken för några veckor sedan då jag sågade i ordning pärlspont och "reglar" av tvåtumtvå som sedan fått ligga och torka inne. Nu är det såhär fint:

Nåväl, det ska slipas spackel och målas tre varv också.
Sen var det visst lite mer elarbete, och mer finns det. Och det är kul. Riktigt kul faktiskt, eftersom jag känner att jag lär mig saker hela tiden. Nu sitter alla inköpta lampor uppe och det känns fantastiskt. Voila.

En till funkisboll, nu på loftet.

Och kolla här! Nu syns knappt sladdskenan eftersom den fått sig lite tapet.

Och kolla här! En på högersidan av rummet också.
Och blommorna som Agneta hjälpte oss att plantera om i går.

De numer världsberömda "tantblommorna". Sällan har jag fått så många reaktioner på ett blogginlägg som när Therese citerade mig angående mitt första intryck av dessa små växter. 

Till vänster en Orkidé som numer bara är två pinnar. Till höger en garderobsblomma (tror jag) som blivit rejält stympad, den växer nämligen som en tonåring.
Och just det, takfläkten har kommit upp. Det var ett jävla jobb men blev bra, trodde jag, tills vi startade den och såg att den gungar lite. Efter noggranna mätningar visade det sig att vingarna inte var lika vinklade så jag lämnar kvar stegen inne och planerar ytterligare ett besök på takfläktsaffären.

Snuuurrrrr! Lennart hjälpte till med hjärngympan att sätta ihop fläktens alla delar då jag beställt en särskild förlängningsstav som vid första anblicken inte passade så bra med de befintliga sladdarna.

Men den fungerar iaf, efter en stunds fläktning går luftvärmepumpen ner på lägsta fläktläge. 
Jaaa haaa ja. Det var visst allt. Konstigt, det känns som om jag glömt något. Men jag kan inte komma på vad det skulle kunna vara... Hmm... Det står heeelt stilla... Nä...

"Men jag då husse?!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar