16 juni 2011

Förra helgens auktion



Bättre sent än aldrig. Här kommer bilder på förra helgens auktionsfynd.  Vi såg en vit bricka som vi ville ha, den missade vi helt när det väl var dags att börja ropa. Sen blev vi helt galna på brickor och kom hem med tre stycken. Vi som inte ens hade plats för en.

En silvrig bricka för tjugo kronor. Med väldigt fint blommönster. På bilden är den inte rengjord än.
Två stycken brickor i mässing. Tjugo kronor för båda två om jag inte minns fel.
Sen fick vi vänta nästa hela dagen innan det var dags för en fotogenlampa. Jag ropade, ropade, höll tummarna och fick den för trehundra.

Skärmen är mörkblå. Vi kör glödlampa. Nu ska vi bara hitta en variant som inte bländar oss totalt när vi sitter vid köksbordet. 
Äntligen har vi börja köpa gardinstänger och gardiner! Biblioteket har fått en hissgardin (jag är dock inte riktigt nöjd så därför blir det ingen bild på det). Och i stora rummet har fönstren på långsidorna fått beigevita långa gardiner. Väldigt tjusigt (jag har inte tagit någon bild och därför får ni vänta till nästa inlägg för att få se det tjusiga). Men självklart behövdes längderna sys upp. Jag har inte riktigt tålamodet som krävs för att nåla och mäta rakt. Därför är jag förvånad att det ändå blev nästan perfekt. Och ännu mer förvånad att jag faktiskt kunde sy när den här ullbollen gjorde allt för att störa.

 
Jag tänker absolut inte alls kliva på de vita gardinerna med mina smutsiga tassar. Absolut inte.
Nähe. Men då ligger jag väl här borta då. Och jag tänker inte alls klättra i de där gardinerna sen när de hänger uppe. Inte alls. Jag lovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar