3 aug. 2011

De 400 slagen, minst

Det är den 3 augusti 2011. En dag av något slag. Nämligen hammarslag, knän som slagits med det mesta och nära på värmeslag.

Det hela började tidigt i morse, eller inte så tidigt förresten, vi kan säga 'ganska' tidigt. Alltså, det beror ju på vad man jämför med. Om man jämför med hur tidigt jag kommer måsta stiga upp när jag börjar jobba om en och en halv vecka, så var det absolut inte tidigt i morse. Då var det snarare sent. Då blir det alltså såhär: Det hela började sent i mo... nä, det låter ju inte riktigt klokt. Skriver jag det här högt eller bara för mig själv?

[HARKLING]

I dag har jag spikat. Och burit plankor, och spikat lite till. Resultatet blev en grund till altanen. Och en blåsa, vid pekfingerroten på höger hand.

Mellan alla hammarslagen bakade jag bröd. Med surdeg, återigen. Siiidospååår.

Äsch, vi tar väl bilderna i stället. Jag känner mig tramsig.

Om ni visste hur länge vi letat efter ett köksskåp. Tusentals, eller åtminstone många, husgeråd står i kö och väntar på sina platser i köket. Det här fick vi för 900 pix på auktion i Tövsätter, Forsa. Det är som synes lackad furu. Vi planerar målning (skåpet är inte gammalt, inte äldre än 60-tal i alla fall, så alla byggnadsvårdare och k-märkare kan pusta ut). Therese har inte kommit med några direkta förslag. Jag tänker mig en ljusgrå nyans med kontrasterande vitt på hela eller delar av luckorna.

Färdigt för trall.

Missen hjälpte så klart till med det mödosamma jobbet att få alla tre bärlinorna i samma nivå.

Alltså, det här med knäna. Jag har rammat nergrävda betongplintar, utstickande reglar, skrivbordet, etc. Om jag kan böja på benen när jag vaknar i morgon är det ett medicinskt under. Jag ställer givetvis upp på  alla tänkbara vetenskapliga test (mot en blygsam penningsumma, maila på gorvadduvillmedminlekamen@forsokskanin.nu).

Och det här med värmen. Den slog till ordentligt. 29 grader i skuggan. Då tänkte jag tydligen att det vore en bra idé att jobba som fan i solen. Jag var så svettig att det glänste om hela min kritvita bonnbrända torso. Högblankt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar