1 aug. 2011

Sommarens eftermiddag

Om sommaren vore en enda dag, vilket det ibland kan kännas som - det går fort - så skulle vi nu vara någon gång under eftermiddagen. Då man ätit för mycket överbliven rabarberpaj till lunch och vill sova en stund. Det är lite för varmt ute. Det är snart kväll och morgondagens jobb närmar sig.

Men jag har två veckor semester kvar. Och husprojekten avlöser fortfarande varandra i en strid ström. Just nu ligger fokus på altanen. Vi bestämde för ett tag sedan att åtminstone sätta grunden och bygga ett regelverk att nästa sommar färdigställa med trall och staket. Det tog udden av stressen över att få färdigt. Det gjorde projektet roligt igen. Särskilt eftersom jag fick hjälp av pappa att få ner plintarna i backen.
Men det var egentligen inte det jag skulle berätta om nu. I morgon fortsätter arbetet med altanen, då ska jag se till att ta bilder på spektaklet.

I kväll passade vi i stället på att inreda lite. Favoritrummet, inredningsmässigt, biblioteket, fick ytterligare en ansiktslyftning. Jag glömde fotografera den fina kaminen som vi fått från Hednoret. Jag glömde säkert fotografera nåt mer. Jag vet att jag hade kunnat lägga in typ tjugo bilder på olika loppis-/auktionsfynd och/eller saker som vi finjusterat och placerat i huset. I dag bar jag till exempel in ett hörnskåp i köket. Den kanske mest efterlängtade möbeln sen vi flyttade hit.

Vi får ta det lite pö om pö, uppdatering alltså. Mycket har hänt, mycket av det är ganska ointressant men slitsamt.

Här är i alla fall två bilder från "bibblan".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar