20 jan. 2011

Shine a light

Flera dagar sedan senast, men det har inte hänt så värst mycket på torpet. Jag har lackat klart golven, men det syns ju inte direkt på bild, alltså skillnaden mot för innan lack. Det är fint i alla fall. I kväll öppnade jag dörren mellan vårt nuvarande sovrum och hallen uppe. Finns liksom ingen anledning längre att ha den förseglad med silvertejp runt karmen. Katten blev mäkta förvånad och förvirrad när hon gick ut genom dörren. Hon kände i gen sig, men kunde liksom inte koppla ihop att hon kommit dit via det rummet.

Hur som helst, vi har gjort några Tradera-fynd på sistone. Två fina skomakarlampor. Fast de var inte så fina. "Gammal fin skomakarlampa" hette det i beskrivningen, men särskilt gamla var de inte. Och lamphållarna i mässingsfärgsprejad plast var direkt motbjudande. Så jag köpte nya fina lamphållare i mässing och sladdsäkringar i mässing (den lilla som nyper fast sladden som sitter ovanför lamphållaren) och superfin sladd klädd i brun textil, i stället för den tråkiga vita plasten som satt på dessa "gamla" lampor.

Dessutom tog jag isär, rengjorde och renoverade ett auktionsfynd från i somras, nämligen en fin pendellampa med vitt klot på en lång kromstång. Ny lamphållare i mässing och ny sladd. Passade perfekt i trappan. Jag ser nu att den inte syns särskilt bra på nån bild. Dålig Niklas.


Biblioteket, fönstret.

Trappan, färdig!

Klotlampan och fönstret i biblioteket, sett uppifrån.

Mys.

Telia.

Gästrummet, fönstret.

Samma som ovan.

Och en till, med lite stämningsfullt mörker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar