26 sep. 2010

Slagme... Mejs... Huggmejsel!

Jag har köpt en huggmejsel i dag. I går visste jag inte vad en huggmejsel var. Om jag ska vara helt ärlig visste jag inte det när jag gick in i huggmejselaffären (som också är lasagneplatteaffären). Huggmejsel var dock ett utmärkt verktyg för att slå bort puts med på skorstensmuren. Therese har jobbat på bra med detta medan jag gjorde det betydligt manligare arbetet med kofoten.
Nu är nästan tre fjärdedelar av den gamla gavelytterväggspanelen nere. Och ungefär tre fjärdedelar av mina ögon... öhm, eyeballs, var täckta med sågspån efter att jag sågat av skiten upptill. Stå på stege och balansera och upp med cirkelsågen över huvudet och försöka träffa rätt och hålla andan och titta bort.
Det är inte det roligaste jobbet hittills. Riva väggen alltså. Det är betydligt mer underhållande att bygga än att riva, det är kontentan av hittillsvarande (?) övningar.
Jo, och golvvärmen fungerar nu. Fantastiskt på alla sätt.
I morgon: mer panel ska ner, mer puts ska bort. Vi skjuter således upp städandet ett slag till.

Kolla, alltså ba kolla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar