26 sep. 2010

Therese vs gipsskivorna 1-0

Niklas drog till jobbet i morse och sa att jag kunde försöka få ner gipsskivorna i bibliotekstaket under dagen. Jag försökte skjuta på det (tvättade, städade, krattade vedbacken, promenerade istället...) eftersom jag såg hur Niklas fick slita med borrmaskin, hammare och kniv häromdagen. Men så till slut stegade jag in i rummet. Och titta så fint det blev efter att jag gått loss på gipsskivorna (och det var inte ens svårt!):



Till höger i bild kan ni även se det gamla boet som hästmyror har gjort någon gång (tack och lov så bor de inte kvar!). Den stocken ska bytas ut, men det problemet lämnar vi till våra fina snickare.

Vår soffa blir just nu misshandlad. Egentligen borde den inte ha ens fått följa med från lägenheten men så blev det och ingen verkar vara intresserad av att ta över den. Och vi vill absolut inte ha den i vårt nya vardagsrum! Så just nu fungerar den som förvaring för verktyg och pall att stå på när jag ska nå taket i biblioteket. Kanske att den får följa med till soptippen nästa helg... om ingen är intresserad?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar