25 sep. 2010

Vem av oss har råttfobi, egentligen?


Igår beställde Niklas en "elektronisk avskräckare för möss och råttor". Jag vill redan nu poängtera att det här var på Niklas initiativ, det var inte min idé. Så jag undrar vad det är för monsterråtta han har hört/sett som han inte berättat om?! Och vem av oss som har råttfobi egenligen.

Dock har vi ( eller Niklas, jag går inte i närheten av fällorna) fångat tre stycken äckliga gnagare i kattvinden. KNAPPT EN METER FRÅN VÅR SÄNG! Så jag tvingar Niklas att sätta upp mer silvertejp runt den dörren och alla andra tänkbara hål (egentligen finns det inga hål in till sovrummet, men för mig känns bättre att se silvertejp runt alla dörrar, lister och trösklar).

Så medan Niklas springer runt och placerar ut mer gift, gillrar fällor med jordnötter och tömmer fällorna, googlar jag på Sibirisk katt och drömmer lite. Vi ska besöka ett testhem för såna där söta kissemissar och se om Niklas tål de. Om han tål de ska vi ge oss själva en dyr julklapp. Och en väldigt söt råttjägare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar