15 nov. 2010

Ingen rubbe?

[Niklas orkade inte logga ut Therese, så han skriver det här inlägget med hennes inloggning.]

Jag har jobbat i dag. Eller ja, egentligen har jag ju varit ledig. Men jag har jobbat.
Och resultatet är märkbart, därav en viss stolthet. Jag konstaterade vid middagsbordet att jag vill bli snickare när jag blir stor. "Jag har nog ändå en viss fallenhet för det här."

På ungefär tre timmar lade jag trägolvet i klädkammaren och spånskivegolvet på toaletten.

På en arbetsdag gjorde två yrkessnickare:
Ungefär hälften av gipsskivandet, ett innertak med träpanel - cirka 12 kvm, en vägg med träpanel - cirka 8 kvm. Samt lite pärlspont i taket ovanför trappan.

Snart är det bara att tapetsera, tamejfan.

Vi avslutar med lite fina höstb... um, byggbilder.

Lite pärlspontsporr.

Therese inspekterar dagens utförda arbete.

Detta började jag dagen med, tog typ en timme.

Detta fortsatte jag med, tog lite längre eftersom jag aldrig gjort det förut. Men det var smarta skivor som var spontade likadant åt alla håll på nåt sätt så man kunde skarva lite hur som helst. Var bara att kapa till dem och skruva och limma.

Enligt min kalender på jobbet ska det bara vara en vecka kvar tills det där stora fönstret i mitten kommer. Vi får väl se, säger jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar