18 nov. 2010

Spackeldebacle

Eftersom gipset är uppe kände undertecknad att det vore kul att ta ett steg närmare den efterlängtade tapetseringen. Således stannade jag till på spackelbutiken och köpte spackelspadar och - ja just det - spackel.
Det var ganska kul. Men tidsödande. Och svårt. Nu ska vi kolla vad det kostar att ta hjälp med just detta moment. Hur många timmar tror våra kära läsare att det kan ta? Jag räknade lite snabbt och kom fram till att det rör sig om nånstans kring 3.000 skruvhål, 250 kvm väggyta, alltså 60 gipsskivor i olika former.

Jo, en kul grej, det här med mössen. Vår ständiga nemesis. Det är en liten jävel som smitit in i varmvattenberedarrummet och knaprat på nätterna. Jag vaknade till exempel i går klockan 5.40 av att det raspade där nere. Jag har gillrat fällan med mandel, med mandel nertryck i smält choklad, men den jäveln har bara ätit skiten utan att fastna. Så i morse följde jag ett cirkulerande internettips och tryckte ner Snickers i fällan. Och till min stora förtjusning satt den lilla saten fast med gaddarna mitt i maten och knäckt nacke när jag kom hem.

Kolla: dörrar.

Kolla: socklar, foder, etc.

Kolla: en sänggavel! I hålet till vänster ska Therese hamstra böcker.

Någon av snickarna har ägnat dagen åt att bland annat göra dessa fina fönster... öh... fönster... lådor?

Elskåpet på plats, men elen har inte flyttat in än.

Spackel! Det blev i alla fall. Bra eller dåligt låter vi vara osagt.

2 kommentarer:

  1. spackla är ju roligt...not! Ja vad kan de kosta,ingen aning. Ja fixar skiten för 5000 spänn men då ingår ej slipning!=) Lycka till=)
    Kram

    SvaraRadera