4 nov. 2010

Peta in en pinne...

Jag eldar på, veden är kall och blöt och tar sig inte alltid så bra.

Men det är inte lika akut längre att elda för att hålla värmen, för det är inte längre kallt i utbyggnaden. Där brummar en IVT Nordic Inverter 12 KHR-N. Eller brummar och brummar, den väser väl snarast, som en fläkt bara.

I dag har elektrikern gjort det sista innan väggar och tak ska slås igen, vilket förhoppningsvis sker någon gång i början på nästa vecka. Det innebär dock att vi ska få ytterligare en leverans av material. Det ska kompletteras med lite mer pärlspont och mer golv, men framförallt med massor av gipsskivor. Typ 90 stycken för att vara exakt. Gissa vad det väger... eller kostar för den delen.

Dessutom fick jag finbesök. När jag stod och plockade ved i en påse i vedboden hörde jag ett välbekant jamande utanför dörren. Det var vår vän Skorpan, den svarta katten som bodde här förut, som hälsade på ännu en gång. Och jag fick ringa Skorpans husse och matte och be dem hämta honom för tredje gången. Det är helt klart att han vill bo här, att han känner att det här är hemma, vilket är hjärtskärande eftersom jag är allergisk mot honom.

Men han är en skön lirare, Skorpan.

Skorpan, en Fernlundabo i exil.

Kolla för övrigt lite bilder jag tagit på kattungarna vi suktar efter på uppfödarens blogg.

1 kommentar:

  1. Men han kanske kan bo mest utomhus hos er? Då kanske det går bra? Han är ju för söt ju!

    SvaraRadera