23 nov. 2010

Sjukstuga

I dag skar läkaren bort ett födelsemärke på min axel. Tre stygn gör nu väldigt ont. Och sköterskan gav mig rörelseförbud på vänster armen tills stygnen är borttagna. Och det görs på torsdag, nästa vecka. Jag frågade om jag fick måla fönster. Blankt nej på det. Riva en trappa då? Strängt nej på det också.

Min plan är nu att ligga på kökssoffan och peka vad Niklas ska göra. Tur att han får förstärkning från mamma och pappa som slipar på för fullt. Och pappa verkade sugen på att riva trappa i helgen så kanske att vi kan fullfölja våra planer.

Lovade ju bilder tidigare. Här kommer de!

Dörr från Byggmax. Efter grundfärg och slipning. Nu väntar två lager täckfärg.

Grundmålat dörrfoder. Omålad taklist. Ni ser, det finns mycket att måla om ni är sugna! 
På den här väggen ska vi ha en tv sen, samma trä som i taket. Men det dröjer, vad ska man ha en tv till när man har ett hus att renovera?

En nu död Fernlundabo. Jag blundade medan Niklas la upp bilden här.  Så fort vi lagt ny plastmatta vid  varmvattenberedaren så kommer de inte kunna ta sig in. Just nu har de fri passage in genom ett hål. Tack och lov att de inte tar sig ut från skrubben. Och att de är korkade nog att gå på den där fällan varje gång! Borde inte evolutionen ha gjort något åt det vid det här laget?


5 kommentarer:

  1. En död mus är en bra mus.

    SvaraRadera
  2. Syster Ysters Lillstrumpa24 november 2010 kl. 07:28

    Evolutionen jobbar ju för fullt, men det är nog ett helt gäng som måste evolutioneras bort. Jobbigt när ni bara har kvar dom som faktiskt är smarta nog att inte gå i fällan :)

    SvaraRadera
  3. De kommer aldrig bli för smarta för giftet. Så fort de ser det tänker de: ÅHH GODIS!!! En del av de lägger sig till och med och rullar runt i pulvret, av spåren att dömma... så evolutionen har en hel del att jobba med där.. :)

    SvaraRadera
  4. Min råtta som jag slängde ut fastsittandes i fällan för 2 dagar sen återuppstod och var inne i förrgår igen. Den hade kort skadad svans och var lätt rätt igenkänlig.. och fällan ute var tom. Skitråtta.. men den fastnade sen i fällan LARGE och konstaread som jättedöd!
    Ta det lugnt och vila medan du har tillåtelse :)

    SvaraRadera
  5. Men jisses vilken monsterråtta ni verkar ha haft på besök!! Som återuppstår och allt. Hoppas ni slipper några fler inomhus nu.

    SvaraRadera