12 dec. 2010

Vitt, vitt, vitt...

... är så fruktansvärt tråkigt att måla! Och dessutom tog både grundfärgen och täckfärgen till listerna, socklarna, fönsterfoder slut i dag när vi kommit typ halvvägs med målandet. Typiskt. Men, det är ju ett helt hus vi håller på och renoverar så det finns mycket annat att göra.

I biblioteket ska vi ha en vit väg, det är där Niklas ska bygga en bokhylla från golv till tak, och då är det onödigt att ha dyr tapet på den väggen när det bara kommer vara en massa böcker som syns. Så, Niklas spacklade klart och så var det dags för mitt jobb.

Väggen rakt fram ska bli vit. 
En roller och så är jobbet snart fixat. Jag hittade ett längre skaft sen så då gick det väldigt lätt.

Tada! Ett lager grundfärg på gipsväggen. Återstår åtminstone ett lager täckfärg. Inte så noga när det ändå ska vara böcker på hela väggen. Och nej, socklarna är inte färdigmålade, färgen tog ju slut. Och pärlsponten i taket målas inte förrän om någon månad när träet har torkat ordentligt. Taklisten ska få färg så fort vi har köpt mer.

 
Men vi har ju så klart gjort mer än bara målat en vägg, socklar, dörrar, lister osv. Niklas har satt upp taket i den kommande klädkammaren. Nu ska gipsväggarna där målas (får se om någon orkar med det ikväll...).

Och vi fortsätter med vår nedräkning. Om en vecka kommer vi garanterat sitta här på kökssoffan och gosa med världens finaste Olona. Då får allt med husrenovering ta en paus.

Hon verkar vara en riktigt knäkatt. Vill sova i famnen, gosa, och busa.



3 kommentarer:

  1. Jag får nog flytta fram mitt besök hos den lilla ulltussen till på tisdag när jag är ledig. Men då hinner hon bo in sig lite oxå!

    SvaraRadera
  2. Hur ska du lyckas hålla dig borta ända till tisdag?!??? Tror jag aldrig på :)

    SvaraRadera
  3. Sån sötnos! Det är ju som att ha en liten bebis, man blir helt slut... Iallafall blev jag det förra hösten när vi oplanerat hittade den lilla odågan ;-) så här liten var han: http://iannasliv.blogg.se/2009/october/underverket-larsson.html#comment (min gamla blogg) hoppas att ni får en fin jul! Åker ni till Uppland ngt? Vi åker upp först till nyår i år. Kramar!

    SvaraRadera