30 dec. 2010

Spiderman

Eller (Ni)klas Klättermus. Det är jag det. Upp och ner på stegen, otaliga gånger och ett antal gånger till. I kväll målade vi klart staketet på loftet och tog tag i skitjobbet att måla limträbalken. Det var inte så högt faktiskt, jag har vant mig vid höjder ganska bra under de här månaderna, men skitjobb var ordet sa Bull.
Det är en av alla de saker jag kommer kunna njuta av när jag ligger och jäser i soffan och tittar i taket. För övrigt, när vi ändå är inne på soffan, beställde vi en soffa i förrgår. En brun, tror jag det var.


Nu fan.
Någon som vill ta över?


Och så har vi ju glömt att tacka Jonas och Johanna för hjälpen med takskottningen. Jag och Jonas hade ett Indiana Jones, eller förlåt, ett Indiana Jonas moment uppe på taket.

Som tack får de den här bilden på Olona.

"Ja villde sitta här. Ja villde de faktis."

2 kommentarer:

  1. Jag får göra en ändring här. Soffan är gråsvart. Inte brun. Herregud, han måste ju vara färgblind Niklas. Den är gråsvart för att matcha ulltussen vi har i huset.

    SvaraRadera
  2. Sötaste kissekatten då!! Jag måste och komma och hälsa på henne igen eftersom jag blev tvungen att jobba nyårsafton...

    SvaraRadera