5 okt. 2010

Betinget uppfyllt

Jag kom hem, kollade lite plikttroget posten och gick sedan med raska steg till utbyggnaden för att inspektera dagens arbete. Jag blev inte besviken.
Hela den bärande delen av gästrumsväggen är reglad och på den vilar alla loftets golvåsar. Plus att han hade hunnit lägga en tredjedel av loftgolvet.
Kvällens arbete för oss blev att riva bort det sista av gamla gavelpanelen, det som fram till i går var skymt av balkongen, samt att bestämma var vi vill ha dörren ut till loftet. Och som i så många andra fall bestämde vi oss för att ändra på våra tidigare planer och inte placera sängen ovanför gästrummet.

Mitt i arbetet ringde snickarmäster och berättade att elektrikern var bokad och redo, måndag är dagen. Och jag passade på att sätta en sten i rullning om dragning av avlopp upp till den framtida toaletten.

Sen dammsög vi. Det suger.

Det var mitt ögonblick (eller hur var det, Fredrik?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar