19 okt. 2010

En fjärdedels innertak




Nu är snickarna igång igen. Fönstret har nu bytt plats med balkongdörren. Så nu är den nedre fönsterraden klar (leveransen av de andra fönstren drar ut på tiden...)

Mellan fönstret längst till vänster och det i mitten så ska kaminen stå. Och där någonstans ska vi ha ett stort matbord så vi kan ha många på middag.

Och sen har vi en fjärdedels innertak. Jippie!
Planhyvlad vitmålad träpanel. Niklas blev helt till sig när han fick se taket på plats.
"Så snyggt! Så snyggt! Ser du? Helt fantastiskt!"

Själv har jag roat mig att dammsuga efter snickarna. Den där stora dammsugaren har en stor fläkt. Som sitter väldigt lägligt placerad på framsidan. Så när jag drar runt dammsugaren så drar jag även runt med en stor fläkt som platsar i vilket schlagersammanhang som helst. Så nu har jag ont i halsen av att ha gått i vinddrag i en halvtimme.

3 kommentarer:

  1. En del av era bilder kan klicka på och då öppnas bilden i ett nytt fönster och andra gör det inte.
    Ser ett sammanhang beroende på vem av Fernlundatorparna som gjort inlägget i bloggen.
    Bra med större bilder för oss som inte ser så bra.

    SvaraRadera
  2. Jaja, jag är inte så teknisk av mig. Men vi får jobba på en lösning. Eller så kanske pappa kan använda glasögonen han har ;)

    SvaraRadera
  3. Hej ser mycke bra ut ska bli roligt att få se det i natura.Michal.

    SvaraRadera