6 okt. 2010

Effektiva snickare


Snickarna är effektiva medan vi jobbar på annat håll. Det återstår ett par golvplank (det tog visst slut) och sen är loftet klart! I alla fall golvet. Nu återstår taket och väggarna. De har även gjort en byggnadsställning så de kan isolera och sen lägga taket. Och dessutom har de tagit bort ett fönster, reglat om och förberett flytten av altandörren. De har säkert gjort ännu mer som jag i med mina otränade hantverksögon inte kan se.

Men så snabba de är! Jag njuter när jag äter frukost 07.10 och de hamrar på för fullt. Snart, snart är de klara.

I helgen planerar vi att lägga golvet i biblioteket. I dag förberedde vi med att förbättra isoleringen med lite fogskum, tips från morbror som gjort det förr. Så nu hoppas vi på obefintligt golvdrag.


Köpte en inredningstidning i dag och där hittade jag färgen jag vill ha i utbyggnaden. Ljus limegrön! Precis den färg jag sett framför mig. Jag vill inte bryta loss panel, riva gamla plastmattor och skruva, jag vill inreda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar