21 okt. 2010

Nu händer det grejer

Snickarna jobbar på. Vi beundrar när vi kommer hem. Hur hinner de med allt?

I dag har de "salat" ett par väggar. Jag vet inte riktigt vad det går ut på, jag tror det handlar om att få en ny rak vägg. De har äntligen tagit bort fönstret som har varit dörren in till utbyggnaden. Så nu ser det ut så här när man kommer in i biblioteket från köket.



I biblioteket har de även sågat bort en bit av taket där trappan ska upp. Trappan som görs i grannbyn, här satsar vi på lokalproducerat! Bilden är tagen från rummet där man kommer upp i trappan. Pelarna där ska vara kvar, en ryker nog när de sågar upp golvet längst till höger. Och sen ska det bli ett staket där också så att man inte råkar ramla ner.


Är väldigtt stolt att jag lyckades få någon annan att dammsuga efter snickarna i dag.



Igår var självaste byggherren här på snabb visit. Vi skissade på väggen som de ska bygga bakom sängen på loftet. Han har alltid många idéer och bra lösningar. Men det är inte alltid jag hänger med när han sätter igång.  Se bara på de här skisserna.


2 kommentarer:

  1. Det är väl ni det, som äger huset! En fin roll att ha- byggherre! :)
    Kanske en arbetsskada eftersom jag jobbar med bygginformation hela dagarna! Hihi!!
    Vad det går framåt hos er! Kul att se!!
    Det ska bli så kul att se sen när det blir lite mer "klart" :)
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera