31 okt. 2010

Det ska vara ljus lime!

Det går framåt här på torpet. I veckan tog de bort takställningen och vi fick se de riktiga proportionerna i utbyggnaden. Jisses! Det är ingen idé att lägga ut en bild, det måste upplevas. Dryga fem meter i takhöjd, vilken rymd! Så kom och titta!

I går gick vi igenom den sista (hoppas jag) beställningen av material. Gipsskivor, lite mer innertak och golv. I dag lägger vi (Niklas och hans pappa) golvet i biblioteket. Själv har jag tillsammans med halva Hudik besökt färghandeln (25 procent rabatt lockar kunder...) Så nu är golvet till den nya lilla toaletten beställt (schackrutigt) och jag fick med mig färgprov till väggarna i stora rummet. I somras såg jag färgen i en inredningstidning och ropade; Den ska jag ha!

Färgen är väldigt missvisande. Dåligt fotoljus och dålig redigering.
Ljus limegrön. Men jag vet inte riktigt om jag är nöjd med färgen. Har målat två lager nu (precis som de sa i butiken) så  i morgon när det torkat ordentligt ska jag ta mig en titt. Vore ju väldigt skönt att köpa färg och få 25 procent rabatt... Speciellt när det är många kvadratmeter som ska målas.

Annars har vi hundsällskap den här helgen.

Moses. Världens snällaste vovve.

6 kommentarer:

  1. Eller slajm som våra barn säger.
    Slamjfärgat.
    /Fredrik B

    SvaraRadera
  2. Jo, jag tänkte också slajm när jag såg färgen efter första strykningen... och det inte i positivt bemärkelse... Slajm eller galla... något åt det hållet...

    SvaraRadera
  3. Misstänker att den där söta lilla vovven inte kommer vara kvar när jag kommer för att inspektera rymden i utbyggnaden och den gröna slajmfärgen imorgon??

    SvaraRadera
  4. Den söta lilla vovven kommer åka norrut imorgonbitti.

    SvaraRadera
  5. Hur blev det, hur blev det??!! :) Färgen alltså!

    SvaraRadera
  6. Färgen gick åt helvete! Vi letar vidare... funderar på att hitta tapeter i rätt färg istället, blir nog både lättare och billigare...

    SvaraRadera