12 okt. 2010

Det absolut värsta hittills



Det upplevde vi igår. Vi ska tömma kattvinden på all "isolering" så att det blir smidigt för snickarna sen när de ska såga upp ett hål där för trappan. Vi var ganska optimistiska innan vi började, och byggherren som tittade förbi på morgonen sa att "det är nog bara tio säckar spån där".
Okej om det hade varit spån. Men det var det inte. Det var tidningar, gamla skosulor, en klänning (tror vi det var i alla fall), några handskar, glasskivor och diverse brädor. Och inte glömma det värsta, något som liknade kolstybb, dvs det dammade fruktansvärt. Vilket ni kan se på Niklas mask på bilden, den var vit en gång. Och alla säckar skulle ner för stegen vid det lilla hålet där Niklas står. Och nej, det är långt ifrån "bara tio säckar spån på kattvinden".


Men vi kan i alla fall konstatera att vi ställt kökssoffan så vi har den bästa utsikten på morgonen.


3 kommentarer:

  1. Kuuuuul! Not!
    Känner för er. Såna tråkiga jobb är inte det man längtar efter. Själv ska jag gå till nedervåningen och ta ner lite väggar. Sambon tyckte jag skulle prova kasta mig in i dom och se om dom rasade.. *kastar kropp*.. ops en regel.. eller varför inte lite spik. Ha! Jag tror jag kör kofotsmodellen!
    Ni verkar väldigt effektiva i er renovering tycker jag! :)

    SvaraRadera
  2. Inga skelett efter döda råttor hittade då?

    SvaraRadera
  3. Tack och lov inga döda råttor. DÄremot råkade vi ta bort en bräda vid murstocken på övervåningen och där kunde vi se att de har bott flott intill den varma murstocken... men de verkar ha flyttat.

    Kofotmodellen är nog bäst Angelica! :)

    SvaraRadera