10 okt. 2010

Vad gör man utan pappor?


Man kan tro att det är äppeljuice på bilden men det var vattnet jag tänkte dricka till lunch.


PANIK! Niklas jobbar. Och hur mycket jag än spolar i kranen så kommer bara brunfärgat vatten. Kollar badrummet. Samma sak där. Panik! Pumpen går i alla fall som vanligt så jag kan i alla fall dra slutsatsen att någon ledning inte kan vara sönder. Men varför är det brunt? Och ingen hyresvärd att ringa ; Hej, jag är missnöjd med mitt vatten. Kan ni komma och fixa?

Så jag ringer pappa istället. Vi pratar rost och jord, att det ganska nyligen regnat, att ett markrör möjligen ligger lite för nära brunnen, att det faktiskt finns en rot i brunnen, att vi borde ta bort roten, att vi borde sätta in det där björnfiltret, och att jag borde ta bort det där lilla filtret vid kranen där vattnet kommer ut. Så med mobilen pressad mellan örat och axeln, lyckas jag få bort den där lilla ringen. Och svosh! Någon brun sörja försvann snabbt ner i avloppet.
Man kan behöva göra rent där ibland, konstaterar pappa lugnt i telefonen.

Så ikväll ska jag tvinga ner Niklas på en stege i brunnen och göra en inspektion. Och pappa har lovat att göra en inspektion för att se vad det är som krävs för att vi ska installera ett sånt där björnfilter. Här behövs inga hyresvärdar.

2 kommentarer:

  1. Nää du har ju en egen hyresvärd du tydligen, din PAPPA ;) vad skulle du göra utan han????

    SvaraRadera
  2. Utan pappa skulle du inte finnas....

    SvaraRadera